Sektor WINE & SPIRITS na Targach WorldFood 2019

Targi WorldFood to obowiązkowe miejsce dla wszystkich producentów, dystrybutorów i handlowców zainteresowanych rynkiem polskim, działających nie tylko w branży spożywczej, ale również alkoholowej. Strefa Wine&Spirits z roku na rok jest coraz większa, a oferta targowa jest bogata nie tylko w duży wybór win krajowych i zagranicznych, ale również w rozmowy B2B, panele dyskusyjne i wiele innych atrakcji.

Polacy coraz częściej sięgają po wino i ten segment rynku alkoholi rośnie w tempie 20% rocznie. Świadomość polskiego konsumenta jest na coraz wyższym poziomie, zwłaszcza jeżeli chodzi o wybór szczepów i regionów.

W Polsce rośnie nie tylko rynek wina, ale też średnia cena wina, ponieważ ogólna kondycja gospodarstw domowych jest coraz lepsza. Następuje również rozwój turystyki, zmiana stylu życia, a także rośnie skłonność do zakupu dóbr luksusowych.
62% Polaków deklaruje, że pije wino, a rocznie wypijamy 400 mln litrów tego trunku. Czterech na pięciu Polaków płaci za wino zazwyczaj mniej niż 30 zł, wina do 20 zł kupuje 38 proc. badanych, a te w przedziale od 21 do 30 zł – 45 proc., 13 proc. ankietowanych wybiera wina w cenie od 31 do 50 zł, 2 proc. wskazań otrzymały trunki za więcej niż 50 zł. Droższe wina częściej wybierają osoby z wyższym wykształceniem. Cena kupowanego wina jest też zróżnicowana ze względu na miejsce zamieszkania – im mniejsza miejscowość, tym chętniej kupowane są wina najtańsze. To wnioski wynikające z raportu firmy Makro Cash&Carry Polska pt. ,,Polacy w świecie wina 2018″.Najchętniej wybieramy wina czerwone (66 proc.), półsłodkie lub półwytrawne. Wina białe wskazało 34 proc. badanych. Dynamicznie rosnącą kategorią są wina różowe (21 proc. wskazań), w tym wina musujące (10-proc. wzrost sprzedaży w ciągu roku).

Alkohole to kategoria, której nie może zabraknąć w żadnym sklepie, ponieważ znacznie podnosi zyski i obroty placówki. Ofertę trzeba jednak dostosować do klienteli odwiedzającej sklep, a także do obecnego sezonu. Ważnym jest też śledzenie trendów panujących na rynku, by zawsze mieć w ofercie pozycje, które najlepiej się sprzedają.

Targi WorldFood Poland ze swoim sektorem Wine&Spirits to świetna okazja do zaprezentowania bogatej oferty winiarskiej oraz podróży przez regiony, odmiany, rodzaje, roczniki i style.

Wystawcy i zwiedzający będą mieli okazję do zapoznania się z szeroką ofertą alkoholi z całego świata oraz poszerzenia wiedzy o winie połączone z degustacją napojów z różnych regionów. Na co można liczyć podczas najbliższej edycji?

Stworzymy wspólną strefę, w której szeroka oferta win i alkoholi zostanie wyeksponowana i atrakcyjnie zaprezentowana . Firmy, prezentujące swoje produkty w sektorze Wine&Spirits, mogą liczyć na spotkania z właściwie dobranymi grupami odbiorców. Wśród nich znajdą się osoby decydujące o zakupie alkoholi z punktów sprzedaży takich jak: sklepy specjalistyczne, sieci sklepów i supermarketów, przedstawiciele branży HoReCa, importerzy, dystrybutorzy. Dla wygody wystawców biorących udział w targach oferujemy także serwis kieliszkowy. Firmy będą mogły nawiązać liczne kontakty biznesowe i wymienić się doświadczeniami z przedstawicielami sektora alkoholowego z całego świata ”- informuje Agnieszka Szpaderska, manager Międzynarodowych Targów Żywności i Napojów WorldFood Poland. 

Mamy nadzieję, że spełnimy Państwa oczekiwania i zapraszamy staropolskim „NA ZDROWIE” przy stole pełnym specjałów regionalnych i trunków z całego świata.

Aby wziąć udział w wystawie prosimy o kontakt: info@worldfood.pl

Zarejestruj się bezpłatnie na stronie: www.worldfood.pl/rejestracja