Używamy plików cookie, aby zapewnić jak najlepsze działanie naszej strony internetowej. Kontynuując przeglądanie tej strony lub zamykając tę wiadomość, wyrażasz zgodę na wykorzystanie plików cookies. Aby uzyskać więcej informacji, zapoznaj się z naszą Polityką cookies

7-9 marzec, 2019
VI MIĘDZYNARODOWE TARGI ŻYWNOŚCI 
I NAPOJÓW 
EXPO XXI Warszawa

Polska

 

News

16 stycznia 2019

Nutraceutyki - moda czy potrzeba?


Rynek nutraceutyków rozwija się bardzo dynamicznie. Obecnie segment żywności funkcjonalnej i nutraceutyków należy do najdynamiczniej rozwijających się działów przemysłu spożywczego. Roczną wielkość sprzedaży liczy się już nie w milionach, lecz w miliardach dolarów.

Depositphotos_196158806_original.jpg

Nutraceutyki, to składniki biologicznie aktywne, które mogą występować w żywności funkcjonalnej lub oddzielnie, i wywierają udokumentowany i korzystny wpływ na zdrowie poprzez ich udział w procesach metabolicznych. Zasadniczą cechą nutraceutyków jest ich naturalne pochodzenie. W przeciwieństwie do żywności funkcjonalnej, nutraceutyki dostępne są w postaci tabletek, syropów, proszku, kapsułek zawierających wyizolowane z pożywienia substancje aktywne, których pozytywne działanie na organizm znajduje potwierdzenie w badaniach naukowych.

Wśród najczęściej stosowanych i najbardziej rozpoznanych surowców do ich wytwarzania można wymienić m.in. : ekstrakty roślin, w tym zioła, owoce, jaja, produkty pszczelarskie, itp.

Popyt na nutraceutyki wskazuje na ich dalszy intensywny rozwój. Produktami takimi są zainteresowani zarówno konsumenci, jak i producenci żywności. W dalszym rozwoju nutraceutyków i żywności funkcjonalnej z pewnością znaczącą rolę będą odgrywać badania naukowe. Wiele składników żywności funkcjonalnej jest znanych z ich działania prozdrowotnego, ale jeszcze większa grupa związków jest mało lub niezupełnie poznana pod względem ich właściwości prozdrowotnych.

Rynek suplementów diety do 2021 roku będzie rósł o około 8 proc. rocznie. Obecnie jest wart 3,5 mld zł. Najczęściej kupowanymi produktami są wyroby witaminowe i mineralne, na przykład z magnezem, bądź witaminą D. Stanowią one 26 proc. całego rynku. Dodatkowo popularnością cieszą się: immunostymulatory (22 proc. rynku), probiotyki (20 proc.), produkty wzmacniające organizm (16 proc.) oraz witaminy i minerały dla dorosłych (16 proc.). Dobrze sprzedają się także wyroby stymulujące odporność, oraz kwasy omega-3.

Coraz więcej Polaków stara się zdrowo odżywiać, prowadzi aktywny tryb życia i sięga po suplementy wzbogacające dietę. Cały rynek suplementów diety osiągnął wg PMR szacunkową wartość ok. 2,5 mld zł. Ok. 60 proc. sprzedaży przypada na apteki i inne sieci sprzedaży produktów zdrowotnych nie dla sportowców. Według szacunków, sportowa część tego rynku to 1 mld zł, a dynamika wzrostu to 20-30 proc. rocznie. Te suplementy są najczęściej kupowane przez konsumentów w specjalnych sklepach z odżywkami sportowymi. Ponad 70 proc. Polaków zażywa suplementy diety, a najwięcej kupują ich osoby po 50. i 70. roku życia, natomiast odżywki sportowe cieszą się największym zainteresowaniem u młodego pokolenia. „Rynek spożywczy jest wymagający, a konsumenci nieustannie poszukują nowości i produktów korzystnie wpływających na ich zdrowie i formę. Reagując na potrzeby i trendy na rynku żywności, postanowiliśmy poszerzyć ofertę Targów o sektor nutraceutyków  Odwiedzającymi targi są m.in. kupcy z sieci handlowych, sklepów specjalistycznych, stacji benzynowych, detaliści, dystrybutorzy, menedżerowie siłowni i klubów fitness” - przekonuje Agnieszka Szpaderska, Dyrektor Targów WorldFood Poland.

Zapraszamy producentów i dystrybutorów suplementów diety, funkcjonalnej żywności i napojów, produktów stosowanych w medycynie naturalnej, nutrikosmetyków, funkcjonalnych dodatków do żywności do zaprezentowania swojej oferty w sektorze NutraFood.

Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej na ten temat, bądź wkroczyć lub rozwinąć się na tym rynku, targi WorldFood Poland są właśnie dla Ciebie!

Zapraszamy w dniach 7-9 marca 2019.

Skontaktuj się z nami: info@worldfood.pl

Zarejestruj się bezpłatnie: www.worldfood.pl/rejestracja

Wsteczimg

Archive