10-12 kwiecień, 2018
V MIĘDZYNARODOWE TARGI ŻYWNOŚCI 
I NAPOJÓW 
EXPO XXI Warszawa

Polska

News

27 marca 2018

Złote Medale Targów WorldFood Warsaw

Ponad 140 produktów spożywczych w czternastu kategoriach walczyłoo medale i wyróżnienia targowe. Propozycje producentów i przetwórców zaskoczyły nawet wymagające kubki smakowe profesjonalistów zasiadających w Jury. Dzisiaj podczas spotkania z mediami zostały ogłoszone wyniki. Dlaczego warto startować w kolejnych edycjach Konkursu? Przeczytajcie do końca!
 
Jury w składzie Jarosław Uściński (Przewodniczący Jury, Prezes OSSKiC), Kevin Aiston, Grzegorz Łapanowski, Agnieszka Szpaderska (Dyrektor Targów), Kurt Scheller, prof. dr hab. Krzysztof Krygier  przez wiele godzin, w gościnnych progach restauracji Moonsfera, degustowało i oceniało specjały krajowe i zagraniczne.
Przyznano 18 medali i 16 wyróżnień.
Przedstawiamy listę laureatów Konkursu o Złoty Medal Targów WorldFood Warsaw 2018:
 
Żywność ekologiczna
Złoty Medal: Pesto z jarmużu Eko, Dary Natury
Wyróżnienie:  Ekologiczny koncentrat z aronii,  PPHU Bio Juice
Wyróżnienie: Ekologiczne ogórki kiszone, Farma Świętokrzyska
Wyróżnienie: Pasta Napoli, Naturcompagnie
 
Oleje i tłuszcze
Złoty Medal:  Olej z prażonych nasion słonecznika, Eka Medica
Wyróżnienie: Olej z czarnuszki, Złoto Polskie
Wyróżnienie: Olej rydzowy, Semco
 
Przetwory owocowe i warzywne, produkty pochodzenia roślinnego
Złoty Medal: Paprykarz wegetariański, Primavika
Złoty Medal: Dżem rokitnikowo-marchwiowy, Szarłat
Wyróżnienie: konfitura z owoców róży, Dary Natury
 
Produkty mleczarskie
Złoty Medal: Kefir bez laktozy z probiotykiem, Robico
 
Przetwory  zbożowe i wyroby piekarnicze
Złoty Medal: seria Musli: Musli Codzienne, Musli BIO Aktywnych, Musli Dzieci, OneDayMore
Wyróżnienie: Chleb Żytni 100%, Piekarnia Prawdziwy Chleb
 
Słodycze i przekąski
Złoty Medal: Krem z orzechów laskowych bez dodatku mleka Nocciolata, Italimport Sp. Z o.o.
Wyróżnienie: Piramidki z niebieskiej kukurydzy, Popcrop
Wyróżnienie: Malina liofilizowana FRUPP, Celiko
 
Sosy, majonezy, ketchupy, musztardy
Złoty Medal: Ocet OCTIM ekologiczny cydrowy, Octim
Wyróżnienie: Musztarda z naturalnym miodem, Vitapol
 
Napoje
Złoty Medal: Sok jabłkowo-gruszkowy NFC, Galicja Europa Sp. z o.o.
Wyróżnienie: Sok z jagody kamczackiej, Polska Róża
 
Kawa i herbata
Złoty Medal:  Herbata The Island of tea Gold, Basilur Tea Export Ltd.
 
Innowacje
Złoty Medal: vEGGs (roślinny zamiennik jajka), Stewiarnia
Wyróżnienie: Tapioka nawodniona, Panegara
 
Debiut polski
Złoty Medal: Palmito – Serce palmy Acai, Panegara
Złoty Medal: Mąka z niebieskiej kukurydzy, Popcrop
 
Debiut zagraniczny
Złoty Medal: Kawa Frutado, Limited Liability Company
 
Napoje alkoholowe
Złoty Medal: Wino czerwone  Bock Cuvée 2013, Bock Winery
Złoty Medal:  Wino białe Mirabueno, Blanco, Zielone Butelki
Złoty Medal: Wino różowe Chic Barcelona Rosé, Pereventura Family Wine Estates
Wyróżnienie: wino czerwone Barão de Vilar Moscatel do Douro DOC , A Mesa
Wyróżnienie: wino czerwone Cantine Losito, Primitivo, Zielone Butelki
Wyróżnienie: Piwo Sen o Warszawie, Browar Bazyliszek
 
Suplementy diety
Złoty Medal:  Kolagen, Pharmovit
Wyróżnienie: Żurawina 100% (sok z owoców żurawiny), EkaMedica
 
Wszystkim laureatom i wyróżnionym gratulujemy. Wręczenie statuetek i medali targowych odbędzie się 11 kwietnia podczas wieczornej Gali.
A my z perspektywy czasu chcemy podzielić się pewnymi wrażeniami, po ubiegłorocznej edycji Konkursu i przedstawić opinie Laureatów i Wyróżnionych. Mamy nadzieję, że tegoroczni Nagrodzeni będą równie zadowoleni i zachęcą swoimi sukcesami przyszłych uczestników WorldFood Warsaw
do udziału w Konkursie
- podsumowała Agnieszka Szpaderska, dyrektor Targów. 
 
 Firma Pięć Przemian Simpatiko produkuje czarny czosnek – rzecz w Polsce mało znaną, ale niezwykle cenioną w Azji Południowo - Wschodniej i USA. Przedstawiciel nagrodzonej firmy, Stanisław Mędrzecki,
nie krył zadowolenia z rezultatów i powiedział:
Może to dziwnie zabrzmi, ale zgłosiliśmy nasz czosnek do konkursu, ponieważ wierzyliśmy, że ma szansę zdobyć nagrodę główną i byliśmy niemal pewni, że tylko ten produkt nam to zagwarantuje. Jesteśmy cały czas niewielką firmą i taka nagroda jest dla nas bardzo miłym wyróżnieniem. A przecież jest to tak rzadki produkt na naszym rynku, nieznany dotąd szerszemu odbiorcy, więc na efekty handlowe trzeba jeszcze poczekać. Na początek mamy za to  prestiż związany z nagrodą. Czarny czosnek to wyjątkowy produkt, który łączy w sobie wspaniałe właściwości zdrowotne i genialny smak. Wyciągi z czarnego czosnku stosuje się w lekach i suplementach diety, a całe główki trafiają do szefów kuchni najlepszych restauracji.
Złoty Medal zdobyło Wino Białe Wytrawne Solaris 2015 z Winnicy Turnau. Trudno nie zgodzić się
z werdyktem Jury - smak znakomity, duża radość dla podniebienia. Jednak zaskoczył wszystkich wyrób portugalski, czyli Blue Magic Sharish Gin. Andrea Pires z Competir Internatial z firmy wytwarzającej ten doskonały trunek tak go zachwalał i mówił o nadziejach jakie niesie ze sobą zdobycie wyróżnienia
na WorldFood Warsaw 2017 :
Blue Magic Sharish gin powstaje w Monsaraz, małej miejscowości w sercu Portugalii. Wśród  dodatków znajdują się truskawki, maliny, cynamon, kardamon, cytryny, korzeń arcydzięgla, imbiru, lukrecji, nasiona kolendry i oczywiście znakomity miejscowy jałowiec. Jednak najważniejszy jest  kwiat Clitoria ternatea , który nadaje dżinowi niebieskawy odcień. Oczywiście produkt bez sztucznych dodatków, w tym konserwantów.
Czujemy się dumni z wyróżnienia na Targach! To uświadamia Competir Internacional, jak bardzo nasza firma jest mile widziana na rynku polskim. Zdobycie wyróżnienia potwierdza wysoką ocenę naszych produktów.  Daje to daje nam ogromną satysfakcję oraz  podnosi prestiż nie tylko naszej firmy, ale również naszego kraju. A co najważniejsze potwierdza prawidłowość koncepcji rozwoju firmy i ułatwia pozyskanie tak wymagającego klienta jak Polacy.
 
Rumuńskie Levant Salami, które zostało uznane za najlepsze, to  doskonale wyselekcjonowane mięso wieprzowe (więc trudno mówić o klasycznym salami) smakuje delikatnie właśnie dzięki niezwykłej kompozycji przypraw. Przedstawiciel wytwórcy, Cordin Iugana również nie krył radości z uzyskanej nagrody i mówiąc skromnie o osiągnięciach firmy Agricola, uznał to za dobry początek walki o  polskiego klienta: 
 
Salami Levant powstało we wrześniu 2016 roku, jednocześnie z otwarciem naszej nowej przetwórni mięsa. W Rumunii szybko zdobyło uznanie smakoszy. A WorldFood 2017 dostarczał znakomitą okazję zaprezentowania międzynarodowej klienteli.  Złoty Medal Targów jest dla nas ważniejszy w kontaktach biznesowych niż  z indywidualnymi klientami  i chcemy umieścić jego symbol na opakowaniach. To znacznie podnosi prestiż naszego produktu. Agricola ma doświadczenie wykorzystaniu smaków orientalno – śródziemnomorskich, niejako kwestionując ich wyjątkowość i trudność w zdobyciu.
 
W kategorii „Przetwory owocowe i warzywne” dwa ciekawe wyróżnienia. Pierwszym z nich jest tłoczony
na zimno olej konopny, autorstwa OLEJOWEGO RAJU, firmy biorącej udział kolejny raz w Targach. Przedstawiciel Firmy tak mówił o swoim nowym dziele:
Ziarna konopne pochodzą z Podlasia i wybieramy je bardzo starannie. Mamy wierne grono odbiorców naszych produktów, które poszerza się z każdym rokiem. Taka nagroda to nie tylko wyróżnienie dla nas, ale również powód do zadowolenia dla nich, niejako potwierdzenie słuszności ich wyboru. Sam olej konopny tłoczony na zimno, niefiltrowany i nierafinowany ma łatwo wyczuwalny orzechowy posmak i zielonkawą barwę. Znakomicie zbilansowana zawartość wielonienasyconych kwasów tłuszczowych, o czym świadczy stosunek Omega - 6 do Omega - 3  (3 : 1). Używany w codziennej diecie, pozytywnie wpływa na obniżenie poziomu cholesterolu we krwi..
 
W tej samej kategorii pojawił się wśród wyróżnionych OGRÓDEK DZIADUNIA  z musztardą   wąsoską – miodową. Katarzyna Surowiec przedstawicielka firmy powiedziała nam: „Musztarda wąsoska miodowa
to wyjątkowa perła regionalnej tradycji kulinarnej.  Nasza firma Ogródek Dziadunia uznaje za swoją misję
propagowanie bogactwa polskiej kuchni i pozytywnej wartości zdrowego odżywiania. Stawiamy na tradycyjne, rodzinne receptury, naturalne składniki i stałą troskę o wysoką jakość przetworów. Cieszymy się, że właśnie te walory naszych produktów po raz kolejny zostały docenione w konkursie o Złoty Medal WorldFood Warsaw.
Dzięki targom WorldFood Warsaw możemy nie tylko zaprezentować ofertę Firmy Ogródek Dziadunia szerszemu gronu Klientów, lecz co równie ważne, nawiązać dobrze rokujące kontakty handlowe i zdobyć nowe kontakty dystrybucyjne”.
W kategorii "Innowacje" Złoty Medal zdobyła glazura balsamiczna firmy OCTIM,  słodko – kwaśny sos na bazie octu jabłkowego. Katarzyna Sieniawska tak chwaliła produkt i medal: glazury balsamiczne OCTIM – w odróżnieniu od innych tego typu produktów – powstają w innowacyjny sposób: z octu jabłkowego. Całość dopełnia przyjemny aromat owoców – figi, czarnej porzeczki lub żurawiny. Co ważne, to pierwsza całkowicie polska glazura balsamiczna na rynku. Nawet jej kluczowy składnik, ocet jabłkowy, jest produkowany tylko
z polskich jabłek i bez konserwantów. Dzięki temu nasze glazury stanowią atrakcyjną konkurencję dla zagranicznych produktów. Złoty Medal targów WorldFood Warsaw to prestiżowe wyróżnienie, które dla naszej firmy jest  dodatkowym potwierdzeniem, że przyjęta strategia wprowadzania na rynek nowych produktów bazujących w dużej mierze na regionalnych smakach i surowcach, przynosi spodziewane rezultaty
.
 Firma TROPEXTRACT POLSKA stworzyła niepowtarzalną kompozycję na bazie wody mineralnej
i egzotycznych dodatków – Love Drink. A tak autorzy mówili o znaczeniu otrzymanego wyróżnienia:
Natural Love Drink jest innowacją sam w sobie. Nie ma drugiego takiego napoju na rynku napojów. Samo wyróżnienie pomaga nam zdobyć uznanie oraz zainteresowanie potencjalnych klientów. Bezpośrednio
na polskim rynku jesteśmy stosunkowo niedługo, więc na pewno pomoże nam w budowaniu pozycji.

Firma VERA pana Dariusza Kuny wytwarza sok wiśniowy o niepowtarzalnym smaku i Jury to doceniło: Ponieważ firma dopiero się rozwija, to Złoty Medal Targów ma dla nas ogromne znaczenie marketingowe
i stanowi dla nas samych znakomite uzasadnienie i motywację do dalszej pracy. Dzięki temu może poznać nas więcej ludzi, a to jest ważne, gdyż na razie na działania reklamowe na wielką skalę jeszcze nie możemy sobie pozwolić. Nasz produkt składa się z 100% tłoczonego na zimno, poddanego procesowi subtelnej pasteryzacij soku z wiśni. To chyba samo mówi za siebie. Dziękujemy.
To oczywiście tylko część nagrodzonych produktów i specjałów.
Jeśli pobudziliśmy Wasze kubki smakowe i podniebienia, to mamy nadzieję na kolejne już spotkanie  w równie doborowym towarzystwie.
Do zobaczenia podczas WorldFood Warsaw 2018 w dniach 10-12 kwietnia.
Wsteczimg

Archive